Dezvoltare Web

Cât costă să îți faci o afacere online?

Indiferent că ai deja o afacere online sau abia te lansezi în business, întrebarea este aceeași: oare cât costă să îți faci o afacere online? Răspunsul este destul de complex, așa că îți oferim detalii în acest articol, astfel încât să îți poți face o idee clară.

Cât costă să îți faci o afacere online?

În primul rând, vom vorbi despre costurile fixe pentru a începe orice fel de afacere online. În partea a doua a acestui articol, vom vorbi despre costurile specifice fiecărui tip de business.

1. Costurile fixe ale unei afaceri online

Orice afacere online are la bază un website. Fără website nu prea ai cum să fii online. Sigur, poți avea clienți și de pe o pagină de Facebook, dar asta nu se cheamă că ai o afacere online. Înseamnă că testezi piața la nivel de amator.

Așadar, cât costă să îți faci un site? Să vedem:

– achiziționarea unui nume de domeniu

Primul pas ar trebui să fie alegerea unui nume de domeniu, care să indice clienților ce anume vinzi sau ce servicii oferi. Bineînțeles, acest nume de domeniu trebuie să fie unic, să aibă o rezonantă bună, să fie scurt, ușor de pronunțat și de reținut.

Cât costă să îți cumperi un nume de domeniu? Prețurile încep de la câteva zeci de lei pe an, în funcție de extensia pe care o dorești (.ro, .com, .org etc.). Dacă achiziționezi pentru mai mulți ani, vei avea un preț chiar și mai avantajos de atât. Așadar, costul cu numele de domeniu nu este ridicat, decât dacă vrei un nume vânat de mai multe persoane, caz în care costul crește.

– achiziționarea găzduirii web

Pentru a putea fi online, un site are nevoie de găzduire web. Pentru aceasta, tarifele încep de la câțiva lei pe lună, în funcție de tipul de găzduire de care ai nevoie. Cu cât un site este mai complex, cu atât va avea nevoie de o găzduire mai bună, de găzduire VPS sau dedicată etc. Totuși, nici acest cost nu va fi prea mare pentru un site aflat la început de drum.

Sfat bonus: Atât numele de domeniu, cât și găzduirea web pot fi achiziționate la preț avantajos de la maghost! Cumperi cu un click tot ce ai nevoie pentru a începe afacerea ta online și le administrezi mult mai ușor dacă sunt ambele achiziționate din același loc. Dacă ai nevoie de suport în alegerea celor mai bune variante pentru tine, ne poți contacta oricând, noi suntem aici pentru succesul afacerii tale!

– construcția site-ului

În funcție de platforma pe care vei alege să îți construiești site-ul, ai două variante:

În prima variantă, plătești la început o sumă destul de consistentă pentru crearea website-ului și, apoi, vei mai investi doar din când în când pentru mentenanță. De exemplu, dacă îți faci site-ul pe WordPress, alegi o temă gratuită sau plătită, o instalezi, creezi website-ul (sau plătești pe cineva să ți-l creeze), iar apoi mai plătești doar dacă vrei un plugin sau un modul suplimentar. În această primă variantă, costurile se pot ridica de la câteva sute de euro pentru un site simplu, până la mii de euro pentru un site complex. De asemenea, costul depinde de decizia de a-ți face site-ul singur sau a plăti pe cineva. Pe parcurs, vei avea costuri rare și destul de reduse.

În a doua variantă, îți faci un abonament la o platformă SaaS (software as a service). Vei plăti lunar câteva sute de lei, nu vei avea niciun cost major, primești un site la cheie pe care doar îl personalizezi. Nu ai nevoie de cunoștințe tehnice, poți face tu totul singur. Costul inițial este valoarea primei luni de abonament, nu ai nevoie de o sumă mare. Vei plăti lunar abonamentul. Vei mai avea costuri reduse suplimentare doar dacă vrei personalizări mai aparte pentru site-ul tău.

Depinde de tine cum preferi: plătești mai mult la început și ai site-ul tău sau plătești sume mici lunar și închiriezi spațiu pe o astfel de platformă SaaS.

Acestea sunt costurile fixe pentru orice business online. Acum, să analizăm costurile speciale pentru fiecare tip de business!

2. Costurile speciale pentru fiecare tip de business

Îți faci un blog, un site de prezentare sau un magazin online? Haide să vedem câteva costuri estimative:

– conținutul pe site

Indiferent de tipul website-ului, ai nevoie de conținut profesional pe site: articole de blog scrise corect,   conținut care să pună în valoare serviciile pe care le oferi, descrieri de produse, imagini profesionale etc. Există două variante: le faci tu sau plătești pe cineva, în funcție de ce abilități ai. Totuși, nu uita că site-ul trebuie să arate impecabil.

Dacă nu ai talent prea mult la scris, va trebui să plătești un content writer. Dacă nu ești fotograf profesionist, va trebui să plătești pe cineva să îți facă pozele de produs. Ai înțeles ideea: ori faci tu bine, ori plătești. Iar aceste servicii nu vor fi tocmai ieftine: de la câteva sute de lei la mii de euro, în funcție de ce ai nevoie pe site pentru afacerea ta.

– inventar

Dacă îți faci un blog sau un site de prezentare a serviciilor tale, ai scăpat de această grijă. Totuși, dacă îți faci un magazin online, vei avea nevoie de stoc de marfă și un spațiu să o depozitezi și de unde să expediezi coletele. Costurile pot fi de la câteva mii de lei la mii de euro, în funcție de ce stoc inițial alegi.

Sfat bonus: Poți alege vânzarea în sistem dropshipping, care nu presupune stoc și depozitare din partea ta (lucrezi cu stoc furnizor).

– contabilitate

În funcție de câte facturi vei avea, ce software de contabilitate vei alege, ce specific al activității vei avea, îți vor trebui câteva sute de lei lunar cel puțin. Înființarea unui SRL sau a unui PFA costă în jur de 200-300 de lei.

– taxe și impozite

De taxe și impozite nu scapă nimeni, așa se spune. Și este adevărat. Vei plăti impozit 3% pe cifra de afaceri realizată (sau 1% dacă vei avea cel puțin un angajat) plus 5% impozit pe dividente, plus taxe pe salarii. La PFA vei plati CAS, CASS – în funcție de ce venit vei avea. Vestea bună? Dacă ai venit mare, o să îți permiți fără probleme aceste taxe. Dacă ai venit mic la început, taxele vor fi și ele mici. România este una dintre țările cu cele mai mici impozite din Europa.

– marketing

Partea de promovare și marketingul constituie unul dintre costurile majore ale unui business. Dacă vrei ca ai tăi clienți să afle de tine, trebuie să te faci cunoscut: reclame PPC, advertoriale, SEO – toate acestea costă destul de mult și trebuie făcute de profesioniști ca să nu pierzi bani (sau să înveți tu foarte bine totul despre marketing).

Te poți aștepta de la câteva mii de lei pe lună până la câteva mii de euro, în funcție de cât de rapid îți scalezi afacerea. Fără promovare, produsele și serviciile tale vor rămâne în „paginile moarte ale lui Google”.

Acestea sunt, în linii mari, costurile cu pornirea unei afaceri online. Noi, echipa maghost, suntem partenerii tăi de încredere, întotdeauna la dispoziția ta!